תוכלו לקרוא כאן על טופס 106 טופס של מס הכנסה, הנקרא גם טופס אישור על משכורת וניכוי מס. באמור למטה תוכלו לקרוא מי נזקק לטופס הזה, ומתי הוא זקוק לו. בנוסף תוכלו לקרוא במילים פשוטות איך למלא את הטופס. להורדת הטופס לחצו כאן
מתי נצטרך טופס אישור על משכורת וניכוי מס?
טופס 106 הוא למעשה אישור שמונפק בכלל על ידי המעסיק, ולא ידי רשות המיסים. הטופס מרכז את כלל נתוני המשכורת של העובד, ואת ניכויי המס בשנת המס הרלוונטית.
הודעה חשובה - ייתכן ומגיע לך ₪9,582 בהחזר מס!
המדינה חייבת 3.6 מיליארד ש"ח שנגבו במיסים עודפים, מעל 84% מהישראלים שעובדים כשכירים או עצמאיים זכאים להחזרי מס עצומים.
חברת "מחזירים" מציעה בדיקת זכאות אונליין [ללא עלות].
אילו פרטים ממלאים בטופס 106?
טופס אישור על משכורת וניכוי מס נפתח בפרטים של המעסיק והעובד, כמו שמות מלאים, מספר הזהות של העובד ומספר התיק במס הכנסה. בנוסף, ישנם בטופס ארבעה סעיפים:
- תשלומים – בסעיף הזה יש לפרט באילו חודשים העוסק העובד ומה הן כלל סוגי התשלומים שהעובד קיבל באותה שנת מס.
- ניכויים – בסעיף זה על המעסיק לפרט את כלל הניכויים שבוצעו ממשכורתו של העובד באותה שנת מס, לדוגמא דמי ביטוח לאומי.
- זיכויים – בסעיף זה צריך לפרט את מספר נקודות הזיכוי שניתנו לעובד במס הכנסה, וזיכויים נוספים שניתנו על ידי המעסיק.
- פירוט נוסף – כאן המעסיק צריך לפרט את כלל התשלומים שנעשו על ידי המעסיק והוכרו כהוצאה בידי העובד ולא נוכה מהם מס.
כמובן שבסוף הטופס צריך לחתום על הצהרה כי כל הפרטים בטופס אמיתיים ונכונים. שימו לב שהשירות ניתן ללא תשלום.